Erkek İç Giyim Endeksi' NEDİR?
Erkek İç Giyim Endeksi,
ekonominin erkek iç giyim satışlarına göre ne kadar iyi çalıştığını ölçmek için
eski Fed Başkanı Alan Greenspan'ın uzun süredir tercih ettiği alışılmadık bir
ekonomik göstergedir . Bu ölçüt, erkekNe Zaman Emekli Olurum iç
giyim satışlarındaki düşüşlerin ekonominin genel anlamda zayıf olduğunu, iç
giyim satışlarındaki artışların ise gelişmekte olan ekonomiyi öngördüğünü
göstermektedir.
Sıradaki
Sıcak Garson Ekonomik
Endeksi
Fed Konuştu
Mancession
'Erkek İç Giyim Dizini'
AŞAĞI
Erkek İç Giyim Endeksi,
eski Fed Başkanı Alan Greenspan tarafından popüler hale getirilen ve ekonominin
performansının erkek iç giyim satışlarına bakılarak ölçülebileceğini öne süren ekonomik
bir göstergedir.
Greenspan'ın 1970'lerde
teşvik etmeye başladığı bu teoriye göre, kötü performans gösteren bir ekonomi,
erkek iç çamaşırlarında azalan satışlar gösterirken, gelişmekte olan bir
ekonomi iç giyim satışlarında artış gösterecektir. Bu teorinin ardında yatan
temel varsayım, erkeklerin iç çamaşırını bir lüks eşya yerine bir zorunluluk
olarak görme eğiliminde olmalarıdır. Bu durum, ciddi ekonomik gerilemeler
dışında, ürün satışlarının sabit kalacağı anlamına gelmektedir.
Bu teorinin eleştirmenleri,
kadınların iç çamaşırı satın aldıkları sıklık ve erkeklerin ekonominin
performansından bağımsız olarak iç çamaşırları satın almadan önce iç
çamaşırları satın almama yönündeki varsayımları da dahil olmak üzere birçok
nedenden ötürü yanlış olabileceğini düşündürmektedir.
Diğer Geleneksel Olmayan
Ekonomik Göstergeler
Erkek İç Giyim Endeksi,
piyasa takibinin başlangıcındanNe
Zaman Emekli Olurum bu yana önerilen bir dizi konvansiyonel
ekonomik göstergeden sadece bir tanesidir.
Tanıtılan bazı diğer
Konvansiyonel Ekonomik Göstergeler şunları içerir:
Hemlines: İlk olarak 1925
yılında Wharton School of Business'tan George Taylor tarafından önerilmiş olan
Hemline Index, ekonomi daha iyi performans gösterirken etek eteklerinin daha
yüksek olduğunu öne sürmektedir. Örneğin, teknik patlamanın arttığı 1990'larda
kısa etekler modadaydı.
Saç kesimi: Paul
Mitchell'in kurucusu John Paul Dejoria, iyi ekonomik zamanlarda, müşterilerin
her altı haftada bir saç kesimi için ziyaret edeceklerini, kötü zamanlarda ise
her sekiz haftada bir saç kesimi sıklığının düşeceğini söylüyor.
Kuru temizleme: Bir başka
favori Greenspan teorisi, bu gösterge, kötü ekonomik zamanlarda kuru
temizlemenin düştüğünü, çünkü insanların sadece bütçeleri sıkı olduğu zaman
kesinlikle ihtiyaç duyduklarında temizleyicilere kıyafet aldıklarını
gösteriyor.
Fastfood: Pek çok analist,
finansal krizler sırasında tüketicilerin daha ucuz fastfood seçenekleri satın
aldıklarını düşünürken, ekonominin yükselişe Ne Zaman Emekli Olurumgeçmesiyle birlikte, müşterilerin daha sağlıklı
yiyecekler almak ve daha güzel restoranlarda yemek yemeye daha fazla
odaklanmaları daha olası.
Yorumlar
Yorum Gönder